Egy papírmakett felépítését mutatom be egészen a tervezéstől kezdve a kész állapotig. Egy Ikarus 620-as és egy Ikarus 260-as busz egyedi keverékének 1:20-as méretarányban való építését.
Szeretem az Ikarus buszokat. Kedvenc típusaim közé tartozik az Ikarus 620, és az Ikarus 200-as család összes tagja. A makett építésnél nehéz volt a választás, hogy melyik típust építsem, így arra jutottam, hogy mind a kettőnek
vannak számomra nagyon szép, illetve kevésbé szép formái, részei, ezért összekevertem a két buszt, úgy, hogy számomra tökéletes legyen. A busz belseje egy Ikarus 260-as kinézetét veszi fel, míg a külseje pedig egy Ikarus 620-asét.
Úgy gondoltam, hogy kézenfekvő, egyszerű, és nem utolsó sorban nem is túl drága anyagból akarok építeni, ezért esett a választásom a papírra. Jól tudtam, hogy a valós kasznik is vékony lemezekből vannak felépítve merevítésekkel, bordázásokal,
ezzel is merevebbé téve a vázat. Kitaláltam, hogy is lehet merevvé tenni a papírt is, hogy a valósághoz hasonló eredményt kapjak. Ezzel végezve elkzedtem megtervezni a busz formáját, azaz összekeverni a két busztípust. Rájöttem, hogy ha papírból építkezek,
akkor elég macerás kis méretben építkezni, így felmerült a kérdés, hogy milyen arányban dolgozak. Az 1:20-as méretarány mellett döntöttem, mert ez az az arány ami még nem kicsi a papírral való munkához, de még nem is túl nagy. Miután sikerült a terveket elkészíteni,
hamar belefogtam a munkába és annyira élethűre akartam építeni a makettet, hogy a zártszelvényeket is papírból építettem, a váz alkotóelemeit. Ez adja a busz kasznijának a merevségét, hogy akár 3 kilót is elbír gondtalanul.
|